گلستان

نگارستان ایران

گلستان

نگارستان ایران

هشدار درباره خروج احتمالی آمریکا از توافق موشکی با روسیه

تهران-ایرنا- «ویلیام بینی/ William Binney» مدیر سابق فنی آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) هشدار داد هر گونه اقدام یکجانبه واشنگتن برای خروج از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد (INF) می تواند به بروز جنگ سرد جدیدی بین روسیه و غرب منجر شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، بینی که به دنبال افشاگری فعالیت های این آژانس از پست خود برکنار شد، در مصاحبه اختصاصی با این خبرگزاری افزود: خروج احتمالی آمریکا از این پیمان می تواند به واکنش و تقویت توان موشکی طرف مقابل منجر شود؛ موضوعی که می تواند آغازگر هزینه کردن بیشتر بر روی جنگ سردی جدید شود.
وی هشدار داد سیاستمداران آمریکایی و متحدان جنگ طلب آنها در کنگره قصد دارند بار دیگر موشک های میان برد را در شرق اروپا مستقر کنند که تنش ها را افزایش می دهد و به فروش سودآور سلاح منجر خواهد شد.
به گفته این افشاگرکنونی، گروه هایی که وی آنها را «جنگ طلب» خواند، شامل «ارتش، مجتمع های صنعتی، نظامی، اطلاعاتی و دولتی» در واقع فقط به دنبال فریب مالیات پردازان آمریکایی هستند.
روز دوشنبه رسانه های آمریکایی گزارش دادند که قانونگذاران این کشور با ارسال پیشنهادی به کاخ سفید از دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خواسته اند از قرارداد کنترل تسلیحاتی INF که آمریکا و روسیه در سال 1987 درباره آن مذاکره کردند، خارج شود.
ویلیام بینی 36 ساله سابقه خدمت در آژانس امنیت ملی دارد و در سال 2001 به عنوان مدیر فنی تحلیل نظامی و ژئوپلتیکی از سمت خود کناره گیری کرد. وی بسیاری از سیستم های جمع آوری اطلاعات را که آژانس امنیت ملی آمریکا اکنون استفاده می کند، ابداع کرده است.
این مقام سابق آژانس امنیت ملی آمریکا اندکی بعد از حوادث 11 سپتامبر و به دنبال تشدید فعالیت‌های جاسوسی دولت آمریکا که باعث نقض حریم شخصی مردم عادی شده بود، این آژانس را ترک کرد.
پیمان منع موشک های هسته ای میان برد هر گونه توسعه، استقرار یا آزمایش موشک های بالستیک یا کروز با برد بین 300 تا 3400 مایل را منع می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.