گلستان

نگارستان ایران

گلستان

نگارستان ایران

آمریکا بدنبال گسترش هرج و مرج در مناطق استراتژیک دنیا است

تهران - ایرنا - استاد حقوق بشر بین المللی دانشکده حقوق دانشگاه پیتزبرگ گفت: آمریکا برای اینکه هیچ کشور مستقلی نتواند از منابع خود بویژه منابع نفتی، در مقابل استثمار غرب حفاظت کند، بدنبال گسترش هرج ومرج در مناطق استراتژیک دنیا است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، دانیال کوالیک روز یکشنبه در همایش بین المللی «ایالات متحده، حقوق بشر و گفتمان سلطه» که در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار شد، فزود: آمریکا همچنان به دخالت در امور سوریه ادامه می دهد، بگونه ای که این امر مانع از آن می شود که دولت سوریه علیه گروه های سیتزه جو به پیروزی قاطع برسد.
وی گفت: هدف حملات آمریکا به ظاهر گروه های تروریستی است، اما از طرف دیگر دولت سوریه در این حملات مورد هجوم آمریکا و متحدان این کشور قرار می گیرد و در حقیقت دولت ایالات متحده به خوبی نشان داده فقط برای ایجاد هرج ومرج و ایجاد یک جنگ فرسایشی در منطقه ورود کرده است.
وی با بیان اینکه ظاهرا اقدام آمریکا و حضور متحدان آن در این منطقه دیوانه وار است، گفت: دیوانگی هم دلیل دارد. به نظر می رسید آمریکا به طور عمد در حال گسترش هرج ومرج در سراسر دنیاست.
دانیال کوالیک افزود: به خوبی از این مساله نتیجه می گیریم که حضور نیروهای بیگانه در خاک سوریه و عراق به این دلیل است که هیچ کشور مستقلی نتواند مقابله استثمار غرب، منابع خود را حفاظت کند.
این استاد آمریکایی گفت: این هدف مکررا در حال تحقق است و در عین حال چنین راهبردی به اهداف دیگر از جمله غنی ساختن مجتمع های صنعتی - نظامی عظیم ایالات متحده آمریکا منجر می شود.
وی با اشاره به اقدامات آمریکا علیه ایران افزود: امروز به صراحت می گویم که مخالف این اقدامات هستیم و در حقیقت برای مقابله با آنها هرچه در توان داشته باشم به کار خواهم گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.