گلستان

نگارستان ایران

گلستان

نگارستان ایران

حملات عربستان به یمن ابعاد فاجعه باری دارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ویرانی به جا مانده از حملات هوایی سعودی ها به یمن را دارای ابعاد فاجعه بار دانست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر: «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه از ابعاد فاجعه بار ویرانی های ناشی از حملات ائتلاف سعودی به یمن خبر داد. وی نگرانی سازمان های بین المللی از وضعیت انسانی در مناطق مختلف یمن را کاملا درست و به جا ارزیابی کرد.

زاخارووا با اشاره به آمار وزارت بهداشت یمن از تلفات حملات کور جنگنده های سعودی به شهرهای یمن گفت از بین ۷۵۰۰ قربانی این حملات، ۱۷۲۹ نفر کودک و ۱۳۰۹ نفر زن هستند.

به گفته وی در این حملات صدها مرکز صنعتی، مراکز انبار غلات و خوار و بار و مراکز تولید برق نابود شده است. این در حالی است که هزار مسجد و بیش از ۵۰۰ مدرسه بر اثر این حملات ویران شده و ۴ هزار مدرسه نیز به حالت تعطیل درآمده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در پایان بر ضرورت حل و فصل سیاسی مناقشه یمن تاکید کرد و گفت: هیچ راه دیگری جز مذاکره و حل و فصل سیاسی برای پایان دادن به این مناقشه وجود ندارد.

هلاکت ۲۵‌عنصر تکفیری داعش در «صلاح‌الدین» عراق

منابع رسانه‌ای از هلاکت ۲۵ عنصر تکفیری داعش در عملیات ارتش عراق در استان «صلاح الدین» خبر می دهند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از شبکه سومریه نیوز،ارتش عراق همزمان با عملیات آزادسازی مناطق مختلف شهر الرمادی در الانبار، حملات خود به مواضع تکفیریها در استان صلاح الدین را نیز ادامه می دهد.

بر اساس این گزارش، در جریان یکی از آخرین عملیات های ارتش و نیروهای مردمی عراق در استان «صلاح الدین» ۲۵ عنصر تکفیری داعش به هلاکت رسیده و شماری دیگر به شدت مجروح شدند.

به گفته شاهدان عینی در جریان این عملیات همچنین چندین خودروی متعلق به تکفیریها در صلاح الدین شناسایی و هدف قرار گرفتند.

در همین حال، حمله خمپاره ای ارتش به برخی مراکز استقرار تکفیریها در صلاح الدین به نابودی کامل این مراکز منجر شد.

این تحولات در حالی است که ارتش عراق همچنان به عملیات پاکسازی شهر الرمادی ادامه می دهد و اخیرا مناطق مختلفی از جمله «البوغانم»، «الصوفیه»، «البومحل» و «البوخلیفه» در این شهر را از لوث تکفیریها پاکسازی کرده است.

پدافند هوایی قادر است با هر تهدید در هر ارتفاع پروازی مقابله کند

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) در جمع کارکنان ستاد این قرارگاه گفت: توان رزمی و عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی روز به روز در حال ارتقا است و ما توانمندی خود را متناسب با تهدیدات روز دنیا افزایش می‌دهیم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی افزود: حوزه کشف و شناسایی با استقرار رادارهایی با فناوری‌های به روز در مناطق مختلف کشور اشراف کاملی بر فضای کشور و حتی خارج از مرزها برای ارکان دفاع هوایی به وجود آمده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی گفت: در بخش رهگیری و درگیری توان عملیاتی پدافند هوایی قادر است با هر نوع تهدیدی در هر ارتفاع پروازی مقابله کند و این توانایی با تکیه بر تجهیزات بومی و نیروی انسانی آموزش دیده داخلی به وجود آمده است.

اسماعیلی تصریح کرد: شبکه یکپارچه و بومی قرارگاه پدافند هوایی به صورت مداوم و با استفاده از طیف های متنوعی از حساسه‌های بومی آسمان کشور را پایش می‌کند و توانایی خود را در دفاع کامل از مرز های هوایی کشور به اثبات رسانده است.

رهبری معظم با خرسندی از نتیجه‌ کوشش‌ مذاکره‌کنندگان:

از خدعه و نقض عهد آمریکا غفلت نشود

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه آقای روحانی رئیس‌جمهور در خصوص سرانجام مذاکرات هسته‌ای، با ابراز خرسندی از نتیجه دادن مقاومت ملت ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه و عقب نشینی طرف‌های مقابل در اثر تلاش دانشمندان هسته‌ای و کوشش‌های همه دست اندرکاران مذاکرات، بر پنج نکته مهم خطاب به رئیس‌جمهور تأکید کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن نامه مقام معظم رهبری به رییس جمهور به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری

با سلام و تحیت،

خرسندی خود را از اینکه مقاومت ملت بزرگ ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه و تلاش دانشمندان هسته‌یی در پیشبرد این صنعت مهم و کوشش خستگی ناپذیر مذاکره‌کنندگان، سرانجام طرف‌های مقابل را که برخی از آنان به دشمنی با ملت ایران شهره‌اند، وادار به عقب‌نشینی و رفع بخشی از آن تحریم‌های زورگویانه کرد، ابراز می‌دارم و از جنابعالی و هیات مذاکره و شخص وزیر محترم و همه‌ی دست‌اندرکاران تشکر می‌کنم. عجالتاً نظر جنابعالی را معطوف می‌دارم به اینکه:

اولاً: مراقبت شود که طرف مقابل تعهدات خود را به‌طور کامل انجام دهد، اظهارات برخی از سیاستمداران آمریکایی در این دو سه روز کاملاً موجب بدگمانی است.

ثانیاً: به همه‌ی مسئولان دولتی تذکر داده شود که حلّ مشکلات اقتصادی کشور در گرو تلاش بی‌وقفه و خردمندانه در همه‌ی بخش‌ها در جهت اقتصاد مقاومتی است و رفع تحریم‌ها به تنهایی برای گشایش در اقتصاد کشور و معیشت مردم کافی نیست.

ثالثاً: در تبلیغات توجه شود که در برابر آنچه در این معامله به دست آمده، هزینه‌های سنگینی پرداخت شده است. نوشته‌ها و گفته‌هایی که سعی می‌کنند این حقیقت را نادیده گرفته و خود را ممنون طرف غربی وانمود کنند با افکار عمومی ملت، صادقانه رفتار نمی‌کنند.

رابعاً: همین اندازه دستاورد نیز در برابر جبهه‌ی استکبار و زورگو، بر اثر مقاومت و ایستادگی به دست آمده است. این را باید همه‌ی ما درسی بزرگ برای همه‌ی قضایا و حوادث در جمهوری اسلامی بدانیم.

خامساً: بار دیگر تأکید می‌کنم که از خدعه و نقض عهد دولت‌های مستکبر بویژه آمریکا در این مسأله و دیگر مسائل غفلت نشود.

موفقیت جنابعالی و دیگر مسئولان کشور را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی: اِشراف کاملی بر فضای کشور و خارج از مرزها داریم

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: با استقرار رادارهایی با فن آوری‌های به‌روز در مناطق مختلف کشور، اِشراف کاملی بر فضای کشور و حتی خارج از مرزها برای ارکان دفاع هوایی به وجود آمده است.

 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: با استقرار رادارهایی با فن آوری‌های به‌روز در مناطق مختلف کشور، اِشراف کاملی بر فضای کشور و حتی خارج از مرزها برای ارکان دفاع هوایی به وجود آمده است.

 امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در جمع کارکنان ستاد این قرارگاه گفت: توان رزمی و عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی روز به روز در حال ارتقاست و ما توانمندی خود را متناسب با تهدیدهای روز دنیا افزایش می دهیم.

اسماعیلی اظهار داشت: در حوزه کشف و شناسایی با استقرار رادار هایی با فن آوری‌های به روز در مناطق مختلف کشور اِشراف کاملی بر فضای کشور و حتی خارج از مرزها برای ارکان دفاع هوایی به وجود آمده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی افزود: در بخش رهگیری و درگیری توان عملیاتی پدافند هوایی قادر است با هر نوع تهدیدی در هر ارتفاع پروازی مقابله کند و این توانایی با تکیه بر تجهیزات بومی و نیروی انسانی آموزش دیده داخلی به وجود آمده است.

اسماعیلی در پایان تاکید کرد: شبکه یکپارچه و بومی قرارگاه پدافند هوایی به صورت مداوم و با استفاده از طیف های متنوعی از حساسه های بومی آسمان کشور را پایش می کند و توانایی خود را در دفاع کامل از مرز های هوایی کشور به اثبات رسانده است