گلستان

نگارستان ایران

گلستان

نگارستان ایران

هانی نوروزی: رحمتی با دست بابام پنالتی طارمی را گرفت

  

هانی نوروزی که 8 سال بیشتر ندارد، در گفت و گو با ما تنها دو جمله به زبان آورد.

او در ابتدا راجع به پنالتی از دست رفته پرسپولیس گفت: «مهدی طارمی نباید پنالتی‌‌اش را سمت چپ سیدمهدی رحمتی می‌زد چون رحمتی با دستی که عکس بابام روی آن بود، توپ طارمی را گرفت.» اشاره هانی، به بازوبند مهدی رحمتی دروازه بان استقلال بود که عکس هادی نوروزی بر روی آن حک شده است.

و بعد ادامه داد: «آخر بازی، شماره 24 که متعلق به بابای من بود، بالاتر و بزرگ‌تر از همه شماره‌ها روی تابلو (اسکوربورد) بود. نتیجه این بازی را بابام 4-2 کرد.»

امیر سرتیپ دوم ولیوند:همه تهدیدات منطقه ای و فرامنطقه ای در دافوس رصد می شود

1395/1/31 سه شنبه

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: تمامی تهدیدات منطقه ای و فرامنطقه ای به عنوان مهمترین بخش آموزش دافوس آجا، در این دانشگاه رصد می شود.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: تمامی تهدیدات منطقه ای و فرامنطقه ای به عنوان مهمترین بخش آموزش دافوس آجا، در این دانشگاه رصد می شود.

امیر سرتیپ دوم ستاد حسین ولی وند زمانی این مطلب را در حاشیه بازدید از سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و در گفت وگو با خبرنگار دفاعی ایرنا عنوان کرد.

وی ادامه داد: در این دانشگاه تمامی سرفصل های آموزشی، موضوعات پژوهشی، تدوین کتب درسی و آموزشی بر مبنای تهدیدات تنظیم می شوند و دانشجویان و دانش پژوهان حاضر در این دانشگاه وابسته به ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن شناخت آگاهانه از شرایط، راهکارهای مقابله با آنها را می آموزند و با فراگیری آموزش های نوین به روز، با پیشرفت های نظامی، علمی و صنعتی ایران و جهان و همچنین عوامل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی در تامین امنیت، آشنا شده و پس از دانش آموختگی موفق به اخذ دانشنامه کارشناسی ارشد مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می شوند.

ژنرال آجودان رئیس جمهوری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا علاوه به موارد یادشده درسی به دانشجویان در دانشگاه فرماندهی و ستاد(دافوس) آجا مدل سازی جنگ های منطقه ای و فرا منطقه ای نیز در این دانشگاه انجام می شود، گفت: هر دانشگاه جنگی در هر کشوری باید کل تهدیدات منطقه ای و فرا منطقه ای را رصد کند، که اگر این چنین نباشد آن دانشگاه فرماندهی و ستاد از غافله عقب مانده است.

وی افزود: اینکه در ارائه آموزش های مختلف به نیروهای مسلح تهدیدات را رصد می کنیم، برای ما یک اصل است و براساس شرایط و تغییر تهدیدات و ماهیت آنها برنامه ریزی می کنیم و اگر این شرایط تغییر کند ما هم در حوزه های تاکتیک، عملیات و راهبرد برنامه های خود را تغییر می دهیم، تا بتوانیم با دشمنان مقابله کنیم.

امیر ولی وند با ذکر مثالی تصریح کرد: زمانی با رژیم بعثی صدام در مقابله و نبرد بودیم که در آن دوران یک نوع نگاه به جنگ داشتیم، اما اکنون این نگاه تغییر کرده و دلیل آن هم این است که دشمنان ما هم نوع نگاه شان به جنگ متفاوت شده و هم از روش ها و تاکتیک های جدیدتری بهره می گیرند که در این راستا آمادگی خوبی را به دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد (دافوس) آجا در حوزه های نظری می دهیم که زمانی که آنان از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند توان ایفای نقشی موثر در مشاغل فرماندهی و ستادی در رده های بالای نیروهای مسلح را با درک مناسب از محیط جنگ های آینده در شرایط ناهمتراز بدست بیآورند.

وی در پاسخ به این سئوال که در رابطه با تبیین جنگ ‌هایی که در سالهای اخیر در منطقه غرب آسیا صورت گرفته چه اقداماتی در راستای آموزش دانشجویان در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش انجام شده، افزود: رصد جنگ‌ های منطقه ‌ای یکی از کارهای ویژه‌ دانشجویان در دافوس است؛ یعنی هر اتفاقی که در سطح منطقه می ‌افتد بلافاصله در این دانشگاه مدل ‌سازی شده و دانشجویان بر روی آن بحث و تبادل نظر می ‌کنند و نتیجه این مباحث را در تاکتیک‌ های خود به ‌کار می‌ گیرند؛ اساسا در رزمایش‌ های خود بر روی نقشه با دشمنان فرضی براساس همین مدل ‌های ساخته شده کار تاکتیکی انجام می‌دهیم.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد(دافوس) ارتش در پاسخ به این سئوال که آیا آموزه های دفاع مقدس در دروس دانشگاه جنگ مورد استفاده قرار می گیرند، نیز گفت: تمامی تجربیات دفاع مقدس در دافوس مورد بررسی قرار می‌ گیرند که در ارائه این مباحث به دانشجویان از پیشکسوتان دفاع مقدس و افرادی که در آن دوران باشکوه‌ حضور فعال و تاثیر گذاری داشته ‌اند دعوت می ‌کنیم و تا به تحلیل سلسله عملیات‌ دفاع مقدس برای دانشجویان بپردازند.

امیر ولی وند درمورد دانشگاه فرماندهی و ستاد(دافوس) ارتش نیز توضیحاتی داد و گفت: در این دانشگاه، آموزش کارکنان منتخب ارتش بمنظور مسئولیت پذیری در رده های میانی تیپ به بالا، یگان های همتراز آجا و سایر نیروهای مسلح(مقطع کارشناسی ارشد و کارشناس ارشد حرفه ای) در رشته های مدیریت دفاعی با چهار گرایش عملیاتی، شامل زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی و چهار گرایش پشتیبانی خدمات رزمی شامل اداری، پرسنلی، مالی، آماد و پشیتبانی، آموزش، جنگال و علوم سایبری صورت می گیرد.

ژنرال آجودان رئیس جمهوری، ساختار درون سازمانی این دانشگاه را تشریح کرد و گفت: سامانه فرماندهی، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، معاونت پژوهشی و تولید علم، پژوهشکده دفاع مقدس، مدیریت فصلنامه و مدیریت فاوا و ستاد و یگان پشتیبانی، از ساختارهای درون سازمانی این دانشگاه فرماندهی و ستاد کنونی ارتش هستند.

امیر ولی وند افزود: این دانشگاه در راستای ارتقا سطح آموزش های علمی، عملی، میدانی و تقویت مبانی عقیدتی و سیاسی افسران ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و منتخبین نیروهای مسلح کشورهای دوست و همپیمان در رسته ها و تخصص های نظامی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی با استفاده از اساتید مجرب، فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس اقدامات موثری انجام داده و می دهد.

وی با اشاره به تفاوت ارتش جمهوری اسلامی ایران با سایر ارتش های دنیا گفت: ارتش ها نباید از خود رد و اثری بر جای بگذارند، ارتش باید دنبال رو فرمانده و رهبرش باشد، اگر ارتش و ارتشیان جا پای فرمانده خود بگذارد دیگر رد و اثری از خود باقی نخواهد گذاشت، که توجه به این نکته مهم در بین افسران، درجه داران و سربازان ولایت مدار ارتش جمهوری اسلامی ایران دیده می شود، اما اگر شما دیدید ارتشی در کشوری رد و اثری دارد و دنبال رو فرمانده اش نیست، کارش مشکل دارد.

نظر رهبر انقلاب درباره سجده بر مهر سیاه و چرک شده

به گزارش پایگاه 598، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، پاسخ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره سجده بر مهر سیاه و چرک شده را منتشر کرد.

متن سوال مطرح شده و پاسخ رهبر انقلاب به آن به شرح زیر است:

آیا سجده بر مهر که سیاه و چرک شده، به‌ طوری که لایه‏‌ای از چرک روی آن را پوشانده و مانع چسبیدن پیشانی روی مهر است، اشکال دارد؟

جواب: اگر چرک روی مهر به مقداری باشد که حائل بین پیشانی و مهر شود، سجده و نماز باطل است.

خبر خوش برای مشتاقان زیارت حرم زینب(س)

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از تهیه پیوست امنیتی برای اعزام زائران به سوریه خبر داد و گفت: اگر پیوست امنیتی به تأیید برسد، بعد از ماه رمضان اعزام‌ ایرانی‌ها به سوریه از سر گرفته می‌شود.
به گزارش پایگاه 598،محسن نظافتی در مورد زمان از سرگیری اعزام زائران به سوریه گفت: در این خصوص سوری‌ها پیوست امنیتی تهیه کرده‌اند که قرار است از طریق سفارت ایران به دست ما برسد.

وی ادامه داد: بر این اساس پیوست امنیتی به دستگاه‌های ذی‌ربط تحویل می‌شود و در صورتی که پیوست به تأیید برسد، اعزام‌ها به سوریه بعد از ماه رمضان از سر گرفته می‌شود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تأکید کرد: در صورتی که پیوست امنیتی تأیید نشود، به طرف سوری اعلام می‌کنیم تا نسبت به رفع کاستی‌ها و اشکالات اقدام کنند و مجدد پیوست جدید را بررسی می‌کنیم.

عکس/ واکنش مربی محبوب قرمزها به نتیجه دربی

یحیی گل محمدی، سرمربی ذوب آهن اصفهان که در بین هواداران پرسپولیس محبوبیت زیادی دارد با انتشار این تصویر نتیجه دربی شبیه به معجزه دانست.
عکس/ واکنش مربی محبوب قرمزها به نتیجه دربی