گلستان

نگارستان ایران

گلستان

نگارستان ایران

امضای قرارداهای تسلیحاتی هنگفت میان آمریکا و عربستان صدای اسرائیل را هم درآورد

 وزیر کابینه اسرائیل

به نقل از سی بی اس، یک وزیر کابینه اسرائیل از قراردادهای تسلیحاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری آمریکا با عربستان سعودی ابراز نگرانی کرد. 

دونالد ترامپ که روز یک شنبه به ریاض سفر کرده بود این قرارداهای هنگفت برای فروش تسلیحات مدرن به آل سعود را امضا کرد.

یووال اشتاینیتز از مقامات ارشد کابینه رژیم صهیونیستی عربستان سعودی را یک کشور متخاصم خواند و گفت که این قراردادها مشخصا ما را با مشکل مواجه خواهد کرد. 

برانکو به منشا برنامه داد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس برای مهاجم نیجریه‌ای تیمش برنامه تمرینی در نظر گرفته است. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس برای مهاجم نیجریه‌ای تیمش برنامه تمرینی در نظر گرفته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، تمرینات آماده‌سازی پرسپولیس برای فصل آینده از تاریخ 30 خرداد ماه آغاز خوهد شد، اما در این بین برانکو ایوانکوویچ از گادوین منشا خواسته تمریناتش را زودتر آغاز کند.

منشا بعد از مسابقات لیگ تمرین نداشته و از این‌رو دوران استراحت او تا شروع دور جدید تمرینات پرسپولیس طولانی خواهد شد به این خاطر برانکو طی جلسه با منشا به او برنامه تمرینی داد تا طبق این برنامه به زودی تمرینات خود را در ایتالیا آغاز کند.

مهاجم نیجریه‌ای پرسپولیس چهارشنبه شب ایران را به مقصد ایتالیا ترک کرد و قرار است در اواخر خردادماه برای شرکت در تمرینات پرسپولیس به تهران برگردد.

جنگنده اف-۱۶ عربستان در نجران سرنگون‌شد

نیروهای ارتش یمن یک فروند جنگنده اف-۱۶ سعودی را در منطقۀ نجران سرنگون کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد یگان هوایی ارتش یمن در استان شمالی صعده، بامداد شنبه یک فروند جنگنده اف-16 سعودی را در منطقۀ نجران در جنوب عربستان ساقط کردند.

این گزارش می‌افزاید این جنگنده سعودی ساعاتی پس از شلیک موشک برکان 2 به ریاض سرنگون شده است.

مبارزان انصارالله یمن و هم‌پیمانانشان عصر جمعه و در آستانۀ سفر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، به عربستان با شلیک موشک بالستیک برکان 2 ریاض را هدف قرار دادند.

ارتش یمن به دنبال این حمله در بیانیه‌ای اعلام کرد این حملۀ موشکی در بر دارندۀ «پیام روشن و مهمی است که ما همه آمادۀ پاسخ‌گویی به تجاوز هستیم.»

این در حالی است که این گزارش به جزئیات بیشتری دربارۀ این حملۀ موشکی از جمله محل اصابت این موشک و همچنین تلفات و خسارت‌های احتمالی این حمله اشاره‌ای نکرد.

همچنین ارتش عربستان سعودی بدون اشاره به جزئیات بیشتر مدعی شد این موشک را در حدود 200 کیلومتری غرب ریاض ردگیری و منهدم کرده است.

ارتش یمن در تاریخ 18 مارس نیز اعلام کرده بود با یک موشک بالستیک برکان 2 پایگاه هوایی ملک سلمان در حومۀ ریاض را هدف قرار داده است.

نیروهای یمن در تاریخ 2 سپتامبر 2016 نیز در حمله‌ای تلافی‌جویانه، با موشکی مشابه شهر طایف در 700 کیلومتری شمال شرق ریاض را هدف قرار داده بودند.

ارتش یمن می‌گوید تاکنون با بیش از 100 موشک بالستیک پایگاه‌های نظامی عربستان سعودی را هدف قرار داده است.

گفتنی است حملات یمنی‌ها به مواضع نظامی سعودی به‌تلافی تجاوز نظامی عربستان به این کشور فقیر عربی صورت می‌گیرد. عربستان سعودی از ششم فروردین 1394 در حمایت از عبدربه منصور هادی و همچنین در تلاش به‌منظور تضعیف جنبش مردمی انصارالله، این کشور عربی را هدف حملات هوایی قرار داده است.

این تجاوز نظامی تاکنون بیش از 12 هزار کشته و بالغ بر 40 هزار مجروح برجای گذاشته و به آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

به گزارش پرس تی وی، در این حمله‌ها خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های یمن از جمله بیمارستان‌ها، جاده‌ها و مدارس وارد شده است و میلیون‌ها یمنی نیز مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

آمریکا به دنبال نمایش دروغین قدرت در جهان است

رییس قرارگاه عمار گفت: حضور ناوهای آمریکا در شبه جزیره کره نشان می دهد که آمریکا به دنبال نمایش قدرت است.

حجت الاسلام والمسلمین"مهدی طائب"پیرامون تحولات شبه جزیره کره اظهار داشت: شیطنت‌های  آمریکا در برابر کره شمالی نمایش دروغین قدرت است.
رییس قرارگاه عمار گفت: ترامپ در تبلیغات رییس جمهوری خود به مردم آمریکا اعلام کرد که بدهکاری‌ها مردم آمریکا را نابود می کند و این بدهکاری ها ناشی از حضور ما در عراق افغانستان و خلیج فارس است.ما باید نیروهایمان را برگردانیم و اینها باعث شد که در دنیا آمریکا هیمنه خودش را کاملا از دست بدهد.

بهره مندی بازنشستگان نیروهای مسلح از تخفیف 30 درصدی اقلام سوپری فروشگاه اتکا

  به لحاظ استقبال بازنشستگان نیروهای مسلح از خدمات تخفیف 30 درصدی خرید اقلام سوپری از فروشگاه های اتکا و توزیع چهار قلم کالا علاوه بر اقلام مصوب طرح حکمت و به منظور تداوم این خدمات خرسند ساز، در تاریخ 96/02/10 توافق نامه استمرار ارایه این خدمات به بازنشستگان نیروهای مسلح در سال 1396 به امضاء مسؤلین ساتا، سابا و اتکا رسید.

بر اساس این گزارش؛ در این توافق نامه موارد زیر به تصویب رسید:

الف) اعطای تخفیف 30 درصدی خرید اقلام سوپری از اتکا به بازنشستگان نیروهای مسلح، علاوه بر تخفیف مصوب اتکا تا سقف 5 میلیون ریال خرید در هر ماه

ب) توزیع یک نوبت مرغ در ماه مبارک رمضان به میزان یک برابر بیش از میزان سهمیه حکمت

ج) توزیع یک نوبت گوشت قرمز در هفته دفاع مقدس به میزان یک برابر بیش از میزان سهمیه حکمت

د)  توزیع یک نوبت برنج در دهه مبارک فجر به میزان سرانه 5 کیلو بیش از میزان سهمیه حکمت.

همچنین توافق شد به منظور کمک ویژه به بازنشستگان دارای شرایط خاص، در دوره های زمانی مشخص، اعتباری به صورت بن در کارت حکمت افراد مورد نظر شارژ و اتکا نیز  3 درصد به این اعتبار اضافه نماید.

شایان ذکر است؛ 50 درصد هزینه کالاهای اساسی یادشده توسط بازنشستگان و 50 درصد توسط ساتا تأمین خواهد شد.


برچسب‌ها: حیدر, اتکا
[ جمعه ۱۳۹۶/۰۲/۲۹ ] [ ۶:۵ ب.ظ ] [ حیدر ]