گلستان

نگارستان ایران

گلستان

نگارستان ایران

تمدید تحریم ها به معنی لگد زدن به برجام است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: تمدید تحریم ها در این شرایط توسط هرکسی مفهومش لگد به برجام است.
تمدید تحریمها به معنی لگد زدن به برجام است"علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی در یادواره سرداران و4 هزار شهید استان گلستان که درباغ موزه دفاع مقدس برگزار شد در جمع خبرنگاران عنوان کرد: تمدید تحریم ها در این شرایط توسط هرکسی مفهومش لگد به برجام است و ملت ایران این لگد زدن را بی پاسخ نمی گذارد.
 
وی ادامه داد : بسته فنی فراهم کرده ایم که اگر این لگد زدن حاصل شد آن بسته فنی را عمل کنیم به نفعی که آنها مات و مبهوت شوند.

موضوعات مرتبط: سیاسی

امیر سرتیپ پوردستان مطرح کرد:ارائه خدمات ترابری و پزشکی توسط نیروی زمینی در راهپیمایی اربعین

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این نیرو در مناطق مهران، چذابه و شلمچه خدمات ترابری و پزشکی به زائرین کربلای حسینی ارائه می دهد.

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این نیرو در مناطق مهران، چذابه و شلمچه خدمات ترابری و پزشکی به زائرین کربلای حسینی ارائه می دهد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص خدمت رسانی به کاروان های اربعین حسینی گفت: مرز مهران در ایلام کانون اصلی و مهم تردد زائرین اربعین حسینی است و مهم ترین اقدام نیروی زمینی ارتش برای کاروان ها برقراری امنیت در طول مسیر در کنار دیگر نیروهای نظامی و انتظامی منطقه است و همچنین برپایی موکب ها، ایستگاه های صلواتی و بیمارستان های صحرایی شامل اتاق جراحی، فوریت های پزشکی، داروخانه و خدماتی که بتواند کمک های اولیه را برای زائرین فراهم آورد و به صورت شبانه روزی میزبان زائرین حضرت سیدالشهدا(ع) باشند.
امیر سرتیپ پوردستان در خصوص آمادگی و خدمت رسانی بالگردی نیروی زمینی ارتش گفت: چند فروند از بالگردهای هوانیروز در سه منطقه مهران، چذابه و شلمچه مستقر هستند. در این ایام هوانیروز با حضور خود فعالیت هایی را در خدمات رسانی به زائرین دارد و در صورت بروز شرایط نامناسب جوی(بارندگی یا سرما) آمادگی لازمه را دارد تا بتواند کمک هایی را در این سه منطقه داشته باشد.
 

 

دو آیه قرآن به صورت صریح بحث حجاب را مطرح کرده اند

دو آیه قرآن به صورت صریح بحث حجاب را مطرح کرده اند. آیه ۳۱ سوره نور و آیه ۵۹ سوره احزاب به طور صریح به این بحث پرداخته اند:

«وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَکَتْ أَیْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلى‏ عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفینَ مِنْ زینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمیعاً أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ؛[نور/۳۱] و به زنان مؤمن بگو که چشمان خویش فروگیرند و شرمگاه خود نگه دارند و زینتهاى خود را جز آن مقدار که پیداست آشکار نکنند و مقنعه ‏هاى خود را تا گریبان فروگذارند و زینتهاى خود را آشکار نکنند، جز براى شوهر خود یا پدر خود یا پدر شوهر خود یا پسر خود یا پسر شوهر خود یا برادر خود یا پسر برادر خود، یا پسر خواهر خود یا زنان همکیش خود، یا بندگان خود، یا مردان خدمتگزار خود که رغبت به آن ندارند، یا کودکانى که از شرمگاه زنان بى‏ خبرند. و نیز چنان پاى بر زمین نزنند تا آن زینت که پنهان کرده‏اند دانسته شود. اى مؤمنان، همگان به درگاه خدا توبه کنید، باشد که رستگار گردید.»

«یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً؛[احزاب/۵۹] اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها [روسرى ‏هاى بلند] خود را بر خویش فروافکنند، این کار براى اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است (و اگر تا کنون خطا و کوتاهى از آنها سر زده توبه کنند) خداوند همواره آمرزنده رحیم است.»

به نظر مى‏ رسد حکم وجوب حجاب در سال ششم هجرت تشریع گردید. شاهد بر آن، آیات سوره نور است که داستان معروف افک در آن آمده است. در همین زمان بود که منافقین و اراذل و اوباش در صدد برآمدند با ایجاد شایعه درباره زنان پیامبر (ص) و با درست کردن مزاحمت‏ها راهى براى زنان آزاده به بهانه کنیز انگاشتن آنها قلوب پیامبر(ص) و مسلمانان را جریحه‏دار بکنند. به دنبال این اوضاع و شرایط بود که خداوند آیات مربوط به پوشش را براى بازگویى به امت نازل فرمود.

نخستین واکنش اوباما به وعده لغو توافق هسته‌ای/ رئیس‌جمهور به «شکست بزرگ» اعتراف کرد

سی‌ان‌ان؛
نخستین واکنش اوباما به وعده لغو توافق هسته‌ای/ رئیس‌جمهور به «شکست بزرگ» اعتراف کرد
... رئیس جمهور آمریکا طی کنفرانس خبری در کاخ سفید تاکید کرد: من تایید می کنم که این سیاست ما جواب نداد.
اوباما ترمپ نخستین واکنش اوباما به وعده لغو توافق هسته‌ای/ رئیس‌جمهور به «شکست بزرگ» اعتراف کرد
به این مطلب امتیاز دهید
71.4% 28.6% بازدید

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، پایگاه اطلاع رسانی شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان (CNN)، نخستین کنفرانس خبری باراک اوباما پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات را منعکس کرده است.

 

 

خلاصه ای از این نوشتار که زیر عنوان "اوباما: ترامپ به احتمال قوی به دنبال تغییر توافق هسته ای ایران نیست" تنظیم و منتشر شده درپی می آید:

 

 

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، روز دوشنبه گفت، انتظار دارد جانشین وی به احتمال قوی در وعده های انتخاباتی خود مبنی بر ابطال برخی دستاوردهای بین المللی امضاء شده توسط اوباما تجدید نظر کند.

 

 

دونالد ترامپ در خلال مبارزات انتخاباتی متعهد شده زمانی که در ماه ژانویه ریاست جمهوری آمریکا را به دست گیرد، توافق هسته ای با ایران را پاره کند.

عکس/ بدرقه هواداران پرسپولیس به سفر کربلای معلی

عکس/ بدرقه هواداران پرسپولیس به سفر کربلای معلی
مراسم بدرقه تعدادی از اعضای کانون هواداران باشگاه پرسپولیس با حضور سرپرست باشگاه برگزار شد.
پرچم پرسپولیس_هواداران پرسپولیس عکس/ بدرقه هواداران پرسپولیس به سفر کربلای معلی
به این مطلب امتیاز دهید
66.7% 33.3% بازدید

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز و به نقل از  سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس پس از حمایت و هماهنگی‌های لازم جهت اعزام تعدادی از اعضا کانون هواداران باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس به کربلای معلی، در مراسم بدرقه زائران حسینی که در ورزشگاه شهید درفشی‌فر برگزار شد، شرکت کرد.