گلستان

نگارستان ایران

گلستان

نگارستان ایران

موگرینی: آژانس پنج بار پایندی تهران به برجام را تایید کرده است/ امکان مذاکره مجدد در مورد توافق هسته

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر بر لزوم پایبندی به توافق هسته‌ای ایران تأکید کرد.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه ) بار دیگر بر لزوم پایبندی به توافق هسته‌ای ایران تأکید کرد.
 
موگرینی که در نشست «سیاست هسته‌ای» موسسه «کارنگی» صحبت می‌کرد، گفت: «هر نگاهی که در مورد توافق دارید و می‌دانیم اکنون نگاه متفاوتی در واشنگتن هست، اما  واقعیاتی وجود دارد که نمی‌توان آن‌ها را انکار کرد.»
 
وی افزود: «تا الان، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پنج بار پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تائید کرده است و به طور مداوم بر برنامه هسته‌ای ایران نظارت دارد.»
 
این مقام اروپایی با اشاره به جلسات مداوم کمیته برجام، گفت در این جلسات روند اجرای برجام از تمام جنبه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
 
وی افزود: «همانطور که می‌دانید، سازمان ملل هم از این توافق حمایت و آن را در شورای امنیت تائید کرده است.»

یک موسسه رسانه‌ای آمریکایی که هر سال 80 کشور دنیا را برای رده بندی برترین ها مورد ارزیابی قرار می‌دهد، ایران را در رده‌بندی امسال خود در جایگاه چهاردهم قرار داد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت ؛ یک موسسه رسانه‌ای آمریکایی که هر سال 80 کشور دنیا را بر اساس شاخص‌هایی چون میراث فرهنگی، کیفیت زندگی، حقوق شهروندی، منابع طبیعی، رشد اقتصادی، قدرت نظامی، نفوذ سیاسی و مقبولیت بین‌المللی مورد ارزیابی قرار می‌دهد، ایران را در رده‌بندی امسال خود در جایگاه چهاردهم قرار داد.
 
موسسه "اخبار آمریکا و گزارش جهانی" هر سال در اواسط ماه مارس با نظرسنجی از بیش از 20 هزار فرد صاحب‌نظر اقدام به رتبه‌بندی کشورهای جهان می‌کند.
 
در جدیدترین رده‌بندی این موسسه، آمریکا در مکان اول و ایران جلوتر از کشورهایی مانند قطر، اسپانیا، هلند، سوئد، ایتالیا، استرالیا، هند و سوئیس در جایگاه چهاردهم قرار گرفته است.