گلستان

نگارستان ایران

گلستان

نگارستان ایران

انتصاب جانشین فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی ارتش

 

انتصاب جانشین فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی ارتش

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، در احکام جداگانه‌ای امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان را به سمت جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر سرتیپ کیومرث حیدری را به سمت فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.
 
متن احکام فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:
 
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
 
امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان
 
به پیشنهاد فرمانده کل ارتش و نظر به تعهّد، تجربه و شایستگی، شما را به سمت "جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران" منصوب می‌کنم.
 
ارتقای آمادگی‌های اطلاعاتی و عملیاتی آجا و رفع معضلات معیشت کارکنان در چارچوب تدابیر فرمانده کل، مورد انتظار است.
از تلاش‌های امیر سرتیپ موسوی در مدت تصدی این مسئولیت تشکر و قدردانی می‌کنم.
 
توفیقات همگان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.
 
سیّد علی خامنه‌ای
 
۲۹ آبان ۱۳۹۵    
 
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
 
امیر سرتیپ کیومرث حیدری
 
به پیشنهاد فرمانده کل ارتش و نظر به تعهّد و سوابق و تجارب ارزنده، شما را به سمت "فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران" منصوب می‌کنم.
 
تلاش شایسته برای ارتقای تحرّک و کارآمدی یگان‌ها برابر با نیازهای عملیاتی روز، مورد انتظار است.
 
از تلاش‌های مؤثر امیر سرتیپ پوردستان در دوره‌ی تصدی این مسئولیت تشکر و قدردانی می‌کنم.
 
توفیقات همگان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.
 
سیّد علی خامنه‌ای
 
۲۹ آبان ۱۳۹۵    

 


موضوعات مرتبط: رهبری، نظامی
,

فرمانده نیروی زمینی: تهدیدهای کویر را به فرصت تبدیل کرده‌ایم

فرمانده نیروی زمینی ارتش از استقرار تعدادی از یکان های این نیرو در کویر خبر داد و گفت: اگر دشمن بخواهد از شرق و جنوب شرق کشور و شمال سواحل مکران تهدیدی علیه ما ایجاد کند، با آمایش سرزمینی در این مناطق، شرایط را بر دشمن تحمیل می‌کنیم و او را از پای در می‌آوریم.

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش از استقرار تعدادی از یکان های این نیرو در کویر خبر داد و گفت: اگر دشمن بخواهد از شرق و جنوب شرق کشور و شمال سواحل مکران تهدیدی علیه ما ایجاد کند، با آمایش سرزمینی در این مناطق، شرایط را بر دشمن تحمیل می‌کنیم و او را از پای در می‌آوریم.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین رونمایی از طرح ملی آمایش دفاعی - امنیتی کویر و بیابان با رویکرد استقرار جمعیت اظهار داشت: کویر از نگاهی هم تهدید و هم فرصت است. در واقع برای کسانی که نتوانند از موهبت کویر استفاده کنند، یک تهدید محسوب می‌شود و شاید هم این تهدید بالقوه باشد که البته امکان تبدیل به فعل شدن را هم دارد.
 وی افزود: نیروی زمینی ارتش نگاهی همراه با فرصت  به کویر دارد و برای اینکه در جنگ احتمالی آینده صحنه نبرد را بتوانیم به دشمن تحمیل کنیم، با یک آمایش سرزمینی مناسب به تهدیدات پاسخ خواهیم داد و در پایداری امنیت نقش خواهیم داشت.
 
ادامه مطلب ...

تقویت بنیه دفاعی کشور در لایحه برنامه ششم توسعه مورد توجه جدی قرار گیرد‌

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه از پیشنهاد و تصویب کمیته دفاعی کمیسیون تلفیق برای تقویت بنیه دفاعی در لایحه برنامه ششم توسعه خبر داد و اظهار داشت: کمیته دفاعی کمیسیون تلفیق پیشنهادی برای تقویت توان دفاعی، سیاست خارجی و توان سایبری کشور داشت که با همکاری نمایندگان عضو کمیسیون جایگزین پیشنهاد دولت شد.

فلاحت پیشه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقویت حقوق و مزایای نیروهای نظامی و انتظامی در لایحه برنامه ششم توسعه گفت: تقویت تجهیزات دفاعی کشور نیز در ماده 33 لایحه برنامه ششم توسعه لحاظ شده است.

شمشیر ایران در جبهه مقاومت زیر گوش رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی است

سردار قربانی

سردار مرتضی قربانی مشاور ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به حضور قدرتمند ایران در منطقه گفت: شمشیر ما در جبهه مقاومت زیر گوش رژیم صهیونیستی و عریستان سعودی است.

وی گفت: امروز  شمشیر جمهوری اسلامی در یمن، روی دریای سرخ است و در صورت مسلح شدن آنها به موشک،  عربستان صعودی و هم‌پیمانانش دستان تسلیم خود را بالا می‌برند.

نتانیاهو: فوراً خانه‌های فلسطینی‌ها را منهدم کنید!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور تخریب فوری خانه های فلسطینی های ساکن اراضی اشغالی شرق قدس را صادر کرد.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العالم، بنیامین نتانیاهو -- نخست وزیر رژیم صهیونیستی -- برای انتقامجویی از فلسطینی ها، دستور تخریب فوریِ خانه های فلسطینی های ساکن اراضی اشغالی سال 48 و شرق قدس را صادر کرد.
 
این دستورِ «بنیامین نتانیاهو»، در راستای فرونشاندن خشم شهرک نشینان صهیونیست از تخلیه شهرک «عمونه» واقع در کرانه باختری، صادر شد.
 
بر پایۀ گزارش رادیو رژیم صهیونستی، بنیامین نتانیاهو از نهادهای مربوطه در کابینه خود خواست فوراً خانه های فلسطینیان در داخل اراضی اشغالی به ویژه در منطقه النقب و قدس اشغالی را به بهانه نداشتن "پروانۀ ساخت" منهدم کنند. 
 
«ایمن عوده»، رئیس فراکسیون مشترک عربی در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست)، به این دستور غیرقانونی نتانیاهو واکنش نشان داد و گفت: «این تصمیم به معنای برابر دانستنِ شهرک نشینانِ غصب کنندۀ اراضی فلسطینی با فلسطینی هایی است که خانه های خود را بر روی اراضی خود بنا کرده اند اما تنها به دلیل تأیید نشدن نقشه های ساختمانی، موفق به کسب پروانۀ ساخت نشده اند».
 
عوده خاطر نشان کرد: «چند ماه است کابینه اسرائیل تلاش می کند به وضعیت 40 خانواده که خانه های خود در شهرک غیرقانونی عمونه را تخلیه کرده اند، سر و سامان دهد. این در حالی است که 40 روستا در النقب وجود دارند که حتی از پیش از تأسیس «اسرائیل» وجود داشتند، اما «اسرائیل» حاضر نیست آن ها را به رسمیت بشناسد، در واقع «اسرائیل» در این موارد، فقط به دنبال تخریب و انهدام است».