گلستان

نگارستان ایران

گلستان

نگارستان ایران

8 فروند بالگرد به دستگاه‌های لشکری و کشوری تحویل داده شد

8 فروند بالگرد به دستگاه‌های لشکری و کشوری تحویل شد

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی   گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در یکصدو بیست و دومین روز از سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، 8 فروند بالگرد که کار ساخت و تعمیرات اساسی آن در شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها) وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شده است به دستگاه های لشکری و کشوری تحویل داده شد.
 
بالگردهای نظامی و امدادی تحویل داده شده عبارتند از : 5 فروند بالگرد412EP منطبق با فناوری های روز دنیا برای بهره برداری در سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، تعمیر اساسی اولین فروند بالگرد میل 171 و تحویل آن به نیروی زمین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیز اتمام ساخت 2 فروند بالگرد 206 و214 که با انجام مراحل تست پروازی آماده تحویل به نیروی زمینی سپاه پاسداران است.

سردار دهقان: روند ارتقای توان موشکی ایران تحت هیچ شرایطی متوقف نمی‌شود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: روند ارتقای توان موشکی ایران تحت هیچ شرایطی متوقف نمی‌شود.
روند ارتقای توان موشکی ایران تحت هیچ شرایطی متوقف نمی‌شودبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم تحویل دهی 8 فروند بالگرد به دستگاه های لشکری و کشوری، گفت: این اقدام جهادی که در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و مأموریت وزارت دفاع در پشتیبانی موثر از نیروهای مسلح و همچنین بهره گیری از ظرفیت های بخش دفاع برای تأمین نیازمندی های بخش غیر نظامی کشور صورت گرفته نشان از توانمندی های بالای متخصصان افتخار آفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و عزم آنان برای تأمین نیازمندی های کشور با اتکاء به ظرفیت های بومی است.

 

ایران باید برای مقابله با سیاست‌های آمریکا راهکارهای عملیاتی داشته باشد

مناظره صادق زیبا کلام و فواد ایزدی

 عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران گفت: قرارگاهی در عالی‌ترین سطوح تصمیم‌سازی در کشور برای رصد مستمر و عمیق سیاست‌ها و عملکرد طرف مقابل و ارائه راهکارهای مقابله تأسیس شود.

 


از رفت و آمد تجار خارجی آبی گرم نشده است

دولتبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، در خاطره‌ای از ایشان آورد:
* از رفت و آمد تجار خارجی آبی گرم نشده .
«بنده به مسائل معیشت مردم خیلی فکر می‌کنم،خیلی دغدغه‌مندم نسبت به مسئله‌ی معیشت مردم. امّا هرچه فکر میکنم، هرچه با کارشناس‌ها و آدمهای وارد و مطّلع مشورت میکنم، میبینم جز این راهی وجود ندارد که ما قاطعاًنه تکیه کنیم به مسائل داخلی.

 اینکه تجّار خارجی بیایند و بروند و هیچ آبی هم از اینها گرم نشود که تا حالا هم‌ نشده چه فایده دارد؟ الان حدود یک‌سال است مدام می‌آیند و میروند؛ کاری هم نکرده‌اند.
 اگر هم بخواهند کاری کنند، تصرّف بازار ایران است که درست به ضرر ما است. فایده‌ی آمد و رفت این هیئتها باید سرمایه‌گذاری باشد، باید ایجاد تولید باشد، باید در جاهایی که احتیاج داریم به فنّاوری جدید، آوردن‌ فنّاوری جدید باشد؛ اینها باید باشد؛ اینها نیست یا کم است.»

رهبر معظم انقلاب، درگذشت همسر فرمانده کل ارتش را تسلیت گفتند


حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا در پیامی درگذشتِ همسر مکرّم امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفتند.

حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا در پیامی درگذشتِ همسر مکرّم امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

درگذشت همسر مکرّم جنابعالی، بانوی صبور و مومن را تسلیت میگویم و رحمت و غفران الهی را برای ایشان مسألت میکنم.

تسلیت اینجانب را به فرزندان محترم و دیگر بازماندگان آن مرحومه ابلاغ فرمایید