گلستان

نگارستان ایران

گلستان

نگارستان ایران

مهدوی‌کیا: هر که از صعود تیم ملی خوشحال نشده عرق ملی ندارد/ دو بار با پرسپولیس به نیمه نهایی آسیا رسیدم

پرسپولیس نیوز : بازیکن سابق تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران می‌گوید هر کسی از صعود تیم ملی به جام جهانی خوشحال نشده باشد، عرق ملی ندارد.

مهدی مهدوی کیا درباره مسائل مختلف فوتبال ایران از جمله تیم‌ ‌ملی و صعود این تیم به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و همین طور صعود تیم فوتبال پرسپولیس به جمع هشت تیم برتر آسیا، صحبت کرد. او در بخشی از این گفت‌وگو به حضور بازیکنان ایرانی هم در لیگ‌های خارجی اشاره کرد و گفت: هر بازیکنی که پیشنهادی از اروپا دارد باید این پیشنهاد را بپذیرد و حتی اگر هم شده از تیم‌های کوچک اروپایی کارش را شروع کند. در ادامه‌ گفت‌وگوی مهدی مهدوی کیا را با ایسنا، می خوانید:

* ابتدا می‌خواهیم درباره وضعیت خودتان صحبت کنید. شرایطتان در باشگاه هامبورگ چگونه است و یا آیا قرار نیست به ایران بیایید و در یکی از باشگاه‌های ایرانی به مربیگری ادامه‌ دهید؟

فعلا برنامه‌ای برای این موضوع در نظر ندارم. من در باشگاه هامبورگ فعالیت می‌کنم و دو هفته‌ قبل مدرک مربیگری حرفه‌ای درجه B را در آلمان گرفته‌ام و در حال‌ حاضر هم قصد دارم که بالاترین درجات مربیگری را در آلمان بگیرم. قاعدتا دوست دارم به فوتبال کشورم خدمت کنم. برای این موضوع هم شعار نداده‌ام و کار کردن در فوتبال را از تیم‌های پایه آغاز کردم اما این که بخواهم در باشگاهی به صورت رسمی مربیگری کنم، هنوز تصمیم نگرفته‌ام و باید ببینم که در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

* درباره وضعیت آکادمی‌تان هم صحبت کنید. در تورنمنتی اروپا شرکت کردید و نتایج قابل قبولی هم گرفتید.

نتایج برای ما در این تورنمنت‌ها اهمیت آن چنانی نداشت زیرا ما به کسب تجربه بیشتر فکر می‌کنیم. تیم ما در تورنمنت زیر ۱۴ ساله‌های سوئد شرکت کرد که تجربه بسیار خوبی در این رقابت‌ها به دست آورد. در ادامه‌ هم به آلمان رفت و در یک بازی دوستانه برابر تیم هامبورگ قرار گرفت. البته ما در تورنمنت سوئد برابر تیمی از بارسلونا که در اصل تیم لاماسیا بود قرار گرفتیم و با وجود این که همه تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها با اختلاف هفت یا هشت گل برابر این تیم شکست می خوردند، ما فقط دو گل دریافت کردیم. آن هم در شرایطی که نیمه نخست را ۲ بر صفر شکست خوردیم اما در نیمه دوم کاملا مقاومت کردیم و هیچ گلی از حریف نخوردیم و عملکرد خیلی خوبی نیز داشتیم. جالب است بدانید که در مدرسه فوتبال لاماسیا استعدادها را از هفت سالگی در کنترل خود می‌گیرند و به آنها فوتبال را آموزش می‌دهند. یعنی تیمی که زیر ۱۴ سال بود و برابر ما قرار گرفت هفت سال با یکدیگر بودند. این تیم با همان سیستم ۴ – ۳ – ۳ بارسلونا بازی می‌کرد، این یعنی این که آنها را از هم اکنون با سیستمی که تیم بزرگسالان بازی می‌کنند عادت می‌دهند.

* پیش از این تمام هزینه‌های آکادمی‌تان را به صورت شخصی پرداخت می‌کردید و ‌اسپانسری نداشتید. آیا هم‌چنان هم این هزینه‌ها به صورت شخصی پرداخت می‌شود؟

خوشبختانه با ‌اسپانسری توافق کرده‌ایم که فکر می‌کنم در ماه آینده نام این ‌اسپانسر را به صورت رسمی مطرح کنیم. هزینه‌های آکادمی واقعا زیاد است و تا به امروز بیشتر این هزینه‌ها را به صورت شخصی پرداخت کرده‌ایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.