گلستان

نگارستان ایران

گلستان

نگارستان ایران

یچارد بیکن:بهبود رابطه با ایران زمینه ساز حل مشکلات منطقه خواهد بود

لندن - ایرنا - «ریچارد بیکن» رییس گروه فراحزبی پارلمانی ایران و انگلیس روز سه شنبه طی سخنانی با اشاره به اهمیت جایگاه و نقش ایران در معادلات منطقه ای تصریح کرد که بهبود رابطه با تهران می تواند زمینه ساز حل مشکلات منطقه ای باشد.
 

به گزارش ایرنا، «ریچارد بیکن» طی سخنانی در کنفرانس ایران و جاده جدید ابریشم, بیان داشت: من در سال 2003 که مجلس عوام با حمله به عراق موافقت کرد، نماینده پارلمان بودم. دوازده سال بعد شاهد بودم که افکار عمومی به بهانه برنامه هسته ای ایران، به حمله نظامی به این کشور متمایل گشته بود. 
وی افزود: من همان سال به سازمان بین المللی انرژی اتمی در وین سفر کردم و با بازرسانی که به ایران سفر داشتند ملاقات کردم. آنها به من اطمینان دادند که شواهدی مبنی بر ساخت سلاح هسته ای در ایران وجود ندارد. 
بیکن درادامه ضمن استقبال از توافق هسته ای ایران گفت: هرچند مقامات دولت جدید آمریکا مخالف برجام هستند و می خواهد آن را پاره کنند اما من بعید می دانم که چنین اتفاقی رخ دهد. 
وی افزود: بسیاری از رهبران کشورهای جهان از جمله روسیه به دونالد ترامپ هشدار داده اند که برجام را نقض نکند. به نظر من اگر ترامپ به سخنان همه گوش نکند اما حتما به هشدارهای آنها توجه خواهد کرد. 
این نماینده پارلمان انگلیس همچنین بر اهمیت نقش ایران در منطقه تاکید کرد و اذعان داشت که حل مشکلات منطقه بدون کمک ایران امکان پذیر نیست. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.