گلستان

نگارستان ایران

گلستان

نگارستان ایران

در حال ارتقای توانمندی‌های نظامی خود هستیم

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش :

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که مابا چهره‌ی جدیدی از تهدیدات در فضای جنگهای نیابتی مواجه هستیم که آمریکا آن را بر منطقه ما تحریم کرده است گفت: بازیگران این جنگ‌ها گروهک‌های تکفیری هستند که به وسیله‌ی آمریکا برخی کشورهای اروپا و برخی سران مرتجع منطقه تشیکل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) امیر سرتیپ کیومرث حیدری در مراسم بازدید وابستگان نظامی کشورهای خارجی مستقر در ایران از باغ موزه دفاع مقدس اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش و سایر نیروهای مسلح کشورمان ضمن آمادگی برای دفع هر تهدید ،سالیانه با انجام رزمایش های مختلف آمادگی خود را افزایش می‌دهند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:‌ما با انجام انواع تاکتیک‌ها این آمادگی را پیدا کردیم که در کوتاه ترین زمان ممکن با دشمن برخورد کنیم. به همین منظور رزمایش ارتش در غرب کشور توسط یگان‌های واکنش سریع انجام شد و رزمایش دفاعی امنیتی نیز در شرق کشور انجام شد.

حیدری همچنین تاکید کرد: با توجه به سیاست‌های دشمن در منطقه نیروهای مسلح کشورمان مدام آمادگی خود را افزایش می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز عملیات کربلای 5 و 6گفت: هفتمین سال جنگ تحمیلی سال سرنوشت سازی بود و نبردها دراین سال تعیین کننده‌ی معادلات جنگ بود. عملیات کربلای 5 با حضور بیش از صد گردان و با رمز مقدس یا زهرا(س) آغاز شد. سپاه این عملیات را طراحی و ایجاد کرد و نیروی هوایی ارتش هوانیروز و نیروی زمینی ارتش هم نقش موثری در این رزمایش داشتند.

امیر حیدری در ادامه بااشاره به این که تصرف بصره هدف نهایی این عملیات بود خاطر نشان کرد:‌دشمن در منطقه 5 خط پدافندی را ایجاد کرده و همچنین با رها کردن آب در منطقه انجام عملیات را غیر ممکن کرده بود. اما نیروهای ما در روز اول عملیات از دو خط پدافندی عبور کردند و در روز هشتم عملیات نیز تمام خطوط پدافندی به تصرف نیروهای ایرانی درآمد و عراق مجبور شد منطقه را تخلیه کند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه خاطر نشان کرد:‌موفقیت کربلای 5 مرهون انجام موفق کربلای 6 در غرب کشور بود. زیرا باانجام این عملیات نیروهای عراقی نتوانستند به پشتیبانی از نیروهای خود در جنوب کشور بپردازند و این گونه عملیات کربلای 5 هم موفق شد.

وی همچنین با اشاره به نقش آمریکا در دوران دفاع مقدس اظهار کرد:در این مقطع آمریکا برای جلوگیری از سقوط بصره ناو جان اف کندی را به خلیج فارس اعزام کردو رسانه‌های غربی ادعا کردند اگر بصره سقوط کند آمریکا وارد جنگ خواهد شد.

در ادامه این برنامه سرهنگ گوستانتین ولادیمر ویچ پالوف ارشد نظامیان خارجی مستقر در ایران با بیان این که ما با بازدید از موزه دفاع مقدس با تاریخ و رهنگ ایران آشنا می‌شویم گفت:شهیدان دفاع مقدس ایران الگویی برای تربیت نسلهای بعدی هستند.

وی همچنین اظهار کرد: ایران از توانایی نظامی بزرگی برخوردار است و من هم امیدوارم دفاع مقدس آخرین جنگ ایران باشد و ملت ایران همیشه در صلح به سر ببرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.